CZWARTEK 02.04.2020 - MATERIAŁY GRUPA IV
1.”Krakowiak wiosenny” - słuchanie piosenki.
- Dziecko wraz z rodzicem wysłuchuje piosenki.
(załącznik mp3)
1.Zaszumiały wody, popłynęły lody, popłynęły lody
Wiosenka, wiosenka-popłynęły lody.
Wiosenka, wiosenka-popłynęły lody.
2.Po zielonym lesie głos się ptaków niesie, głos się ptaków niesie
Wiosenka, wiosenka-głos się ptaków niesie
Wiosenka, wiosenka-głos się ptaków niesie.
3.Już kwitną na łące kwiatki woniejące, kwiatki woniejące
Wiosenka, wiosenka-kwiatki woniejące.
Wiosenka, wiosenka-kwiatki woniejące.
- Po wysłuchaniu piosenki rodzic zadaje pytania dziecku do wysłuchanego utworu:
O czym była piosenka?
Z ilu zwrotek składała się?
Jaki nastrój ma ta melodia? (Czy była wesoła czy smutna?)
Jakie było tempo utworu? (szybki/wolny)
- Na zakończenie dziecko próbuje śpiewać piosenkę (przy akompaniamencie) wspólnie z rodzicem. Może śpiewać ją także na zasadzie echa rytmicznego (rodzic śpiewa pierwszy jeden wers utworu-dziecko po nim powtarza).
- Wykonywanie zadań z kart pracy cz. 4 str. 28 - 29
(Przeczytaj i opowiedz. Naucz się rymowanki z pomocą rodzica.
Posłuchaj. Rysuj po śladach)
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_kp_6_4/mobile/index.html#p=30
2.”Wesoła cebula” - zajęciaplastyczne
Potrzebne materiały:farbyplakatowe,pędzel,szablon/kontur cebuli (załącznik),zielona krepa,klej,nożyczki.
(sznurek)
1.Rozmowa na temat cebuli (można pokazać prawdziwą cebulę, omówić jej wygląd i budowę).Cebula ma bardzo dużo witamin C i B ,a także wiele innych wartościowych składników. Zachęcamy więc wszystkich do jej spożywania.
2.Zapoznanie dzieci ze sposobem wykonywania pracy:
Dzieci odrysowują od szablonu sylwetę cebuli.(Mogą wyciąć gotową sylwetę).Malują ją farbami. Następnie z zielonej krepy wycinają paski (szczypior) i doklejają do sylwety cebuli.
Można również zaznaczyć poszczególne warstwy cebuli, przyklejając wzdłuż/na sylwecie sznurek).
3.Dzieci wykonują pracę samodzielnie.
4.Wesołej zabawy!
Pliki do pobrania: