JAK POMÓC DZIECKU WYRAŻAĆ ZŁOŚĆ?

Rodzice, dbając o prawidłowy rozwój emocjonalny swoich dzieci, zdają sobie sprawę jak ważne jest akceptowanie i przyzwalanie na wyrażanie wszystkich doświadczalnych przez dziecko uczuć. Problem pojawia się, gdy rodzic konfrontuje się z przeżywaną przez dziecko złością. Zastanawia się wówczas, czy może pozwolić na to,by dziecko w napadzie furii niszczyło swoje zabawki bądź pokładało się z krzykiem na podłodze? Musimy pamiętać, że przyzwolenie na odczuwanie i wyrażanie złości, nie oznacza naszej akceptacji zachowań pod jej wpływem. Jak w takim razie pomóc dziecku wyrażać złość?

Czytaj więcej!

CZY MOJE DZIECKO JEST NADPOBUDLIWE PSYCHORUCHOWO?

Czy moje dziecko jest nadpobudliwe psychoruchowo – objawy nadpobudliwości psychoruchowej
Nadpobudliwości psychoruchowa u dzieci jest zaburzeniem neurologicznym, o którym świadczą określone objawy, jakie można zaobserwować u dziecka już w wieku przedszkolnym.

link do artykułu https://www.edukacja.edux.pl/p-47626-czy-moje-dziecko-jest-nadpobudliwe-psychoruchowo.php

Czytaj więcej!

KIEDY DZIECKO ZACZYNA UŻYWAĆ "BRZYDKICH SŁÓW".

Zazwyczaj kilkuletnie dzieci w pewnym momencie zaczynają używać słów, o których wiedzą, że są niepożądane, brzydkie czy nawet wulgarne.
Warto wiedzieć jak sobie z tym radzić. Maluch czasami zupełnie nieświadomie może używać wulgaryzmów!

Czytaj więcej!

ZABAWY BADAWCZE - POZWALAJĄ DZIECIOM LEPIEJ ZROZUMIEĆ ŚWIAT

Świat, który nas otacza traktujemy jako coś naturalnego i zwyczajnego. Nie zastanawiamy się nad związkami, jakie zachodzą w funkcjonowaniu rzeczywistości przyrodniczej i technicznej. Postęp technologiczny „zwolnił” nas od myślenia nad działaniem różnych zjawisk i urządzeń. Dlatego warto poznawać rzeczywistość, wnikać w głąb rzeczy i zjawisk.

Czytaj więcej!

NORMY SPOŁECZNE W PRZEDSZKOLU

Reguły są ważnym elementem życia społecznego na każdym kolejnym etapie edukacyjnym, towarzyskim czy zawodowym. Dzięki nim dzieci czują się bezpiecznie, gdyż znają granice tego,
co jest dozwolone, a co nie. Dla nauczycieli natomiast jest to ważne narzędzie wspierające w utrzymaniu szeroko rozumianego bezpieczeństwa na zajęciach.

Czytaj więcej!

6 POMYSŁÓW NA ZABAWY NA LATO

Po dziesięciu miesiącach ciężkiej pracy i stresów nadchodzi tak wyczekiwany przez wszystkich czas wakacji. Mamy nadzieję, że tegoroczne wakacje dla wszystkich będą przyjemne a zwłaszcza bezpieczne. W tym czasie dzieci chętniej spędzają czas poza domem, bawią się na podwórkach, wzajemnie się odwiedzają. Ulubione zabawy na wolnym powietrzu to: jazda na rowerze, na modnych od kilku lat hulajnogach, rolkach, gra w piłkę. Chcielibyśmy zaproponować Państwu kilka sposobów jak umilić dzieciom wakacyjny czas. Zapraszamy do zapoznania się z treścią artykułu pt.” Co robić z dziećmi w wakacje? 6 pomysłów na zabawy na lato”. Może pomysły na wakacyjne zabawy spodobają się Państwu i wykorzystacie je bawiąc się z dziećmi.

Czytaj więcej!

ROZWIJANIE ZAINTERESOWAŃ CZYTELNICZYCH U DZIECI

Czytanie książek ma ogromny wpływ na dziecko, zwłaszcza w wieku przedszkolnym. To czas, kiedy uczy się ono stałych nawyków zarówno umysłowych, jak i tych związanych z uczuciami. Warto więc zadbać o to, aby miało kontakt z wartościowymi książkami, które nie tylko będą rozwijały ich wyobraźnię i wiedzę o otaczającym świecie, ale także rozwiną pewną pasję, miłość do czytania.

Czytaj więcej!

JAK REAGOWAĆ NA TRUDNE ZACHOWANIA U DZIECI?

Zmiana niepożądanych zachowań u dzieci nie jest łatwym zadaniem. Często wymaga systematycznej pracy, dużej konsekwencji oraz odpowiednich wzmocnień, czyli nagród za pozytywne zachowania. Jak tego dokonać?

Czytaj więcej!

JAK POMÓC DZIECKU ZWALCZYĆ STRES?

Stres w zmiennym natężeniu towarzyszy nam na co dzień i jest konieczny do normalnego funkcjonowania. To stan mobilizacji organizmu potrzebny nam do tego, byśmy stawili czoło zadaniom, wyzwaniom i po prostu życiu. To tak zwany stres pozytywny. Nie jest on wyłącznie domeną osób dorosłych, stresują się także dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym . Zdarza się, że rodzice bagatelizują stresy dziecka, tymczasem mogą one wpływać destrukcyjnie na samopoczucie psychiczne i fizyczne dziecka. Co, jeśli optymalny poziom stresu został przekroczony? Jak możemy pomóc?

Czytaj więcej!

INTERPRETACJA RYSUNKU DZIECKA WG S. SZUMANA

Rysunek dowolny dziecka jest formą ekspresji. Jest to przesłanie, swobodna czynność, wyrażająca się w spontanicznym języku. W pewnym wieku jest potrzebą, gdyż dziecko rysuje to, co czuje i wie, a nie to co widzi. Rysunek dziecka rozpatruje się z punktu widzenia: możliwości rozwojowych, sposobu rysowania i treści.
Rysunek dziecka może być metodą jego poznania. Jak interpretować rysunek dziecka? Można spróbować dokonać samodzielnej interpretacji rysunków. Trzeba jednak pamiętać, że nie należy ich interpretować w oderwaniu od otaczającej dziecko rzeczywistości.

Czytaj więcej!