CZWARTEK 14.05.2020 - MATERIAŁY GRUPA V

Opublikowano: 2020-05-13 22:06, Numer artykułu: 27241 , Autor: E.Jagodzińska

Dzień IV  14.05 CZWARTEK

Witajcie kochane dzieci, dzisiaj kolejny zestaw zabaw! Co przygotowałyśmy dla was zobaczcie sami.

Pozdrawiamy, pani Beata i pani Honorata.

  1. ZABAWY MATEMATYCZNE

Potrzebne będą: kartoniki z cyferkami, a pod cyferkami tyle kropek ile wskazuje cyfra  (np.  na kartoniku cyfra 1 i pod nią jedna kropka, cyfra 2 i pod nią dwie kropki, itd.), kartoników max. 10, różne książki w ilości do 10 sztuk.

1.Dziecko przygotowuje książki i układa je przed sobą np. na dywanie.

- Rodzic prosi, aby je przeliczyło i podało wynik  końcowy.

- Niech przeliczy książki na różne sposoby, np. od prawej strony do lewej, i odwrotnie od lewej do prawej, w różnym ułożeniu, np. w gromadce, w rzędzie, szeregu.

- Za każdym  razem  niech podaje wynik końcowy.

- Zadajemy dziecku pytanie, czy wynik się zmienia, jeśli książki są inaczej ułożone?

2.Dziecko układa książki jedna obok drugiej (w szeregu)

- przelicza je, ale używając liczebników porządkowych (np. pierwsza książka, druga książka itd.), i od razu pod każdą z nich układa odpowiedni kartonik, pod pierwszą kartonik z cyfrą 1, pod drugą kartonik z cyfrą 2, itd.

3.Rodzic zadaje dziecku pytania, np.:

- podaj mi trzecią książkę, podaj mi szóstą książkę itd.

- książka o ….. (konkretnej bajce, narysowanym na okładce obrazku, wielkości, np. największa) która jest z kolei?

- przy każdym poleceniu dziecko wskazuje odpowiedni kartonik i liczy na nim umieszczone kropki

4.Zabawa na spostrzegawczość

- dziecko odwraca się tyłem do rodzica i książek

- rodzic odkłada jedną, dowolnie wybraną książkę

- dziecko siada przodem , wskazuje której książki brakuje, określa jej położenie używając liczebników porządkowych, np. brakuje pierwszej książki, dziesiątej książki. Piątej książki, itd.

 

 

  1. ZABAWY MUZYCZNO-RYTMICZNE

„W chusteczkowej krainie” – zabawy z chusteczką  (chusteczka higieniczna)

1.Dziecko zajmuje dowolne miejsce w pokoju

2.Zabawa z muzyką dowolną (propozycja do wykorzystania w czasie zabawy:  „Mam chusteczkę haftowaną” ,  link: https://www.youtube.com/watch?v=Wug8EPjIChY

albo inny dowolny utwór):

  •  rytmiczny  marsz w miejscu
  • marsz – kilka kroków do przodu, następnie do tyłu,
  • podskoki obunóż
  • stanie w rozkroku – wykonywaniu ruchu głową – raz w lewo, raz w prawo
  • na raz klaśnięcie nad głową, na dwa opuszczenie rąk wzdłuż tułowia

Jeżeli zabawy z piosenką sprawiają dziecku trudność, może je wykonać w swoim tempie

3.Zabawy oddechowe:

  • dziecko siada na dywanie, trzyma chusteczkę za dwa rogi ( rozdzieloną na jak najcieńsze warstwy),  nabiera powietrze nosem  i dmucha ustami  tak, aby chusteczka się unosiła, powtórzenie zabawy, ale dziecko trzyma chusteczkę za jeden róg
  • dziecko maszeruje  przy muzyce po pokoju, na przerwę, dmucha na chusteczkę tak, aby uniosła  się w powietrze do góry i jak najdłużej nie opadła na ziemię
  • zabawa „chusteczkowe auta” – chusteczka leży na podłodze, dziecko dmucha pod chusteczkę tak , aby „auto-chusteczka” przesunęło się do przodu
  • konkurs chusteczkowy – dziecko i rodzic lub też inni domownicy siadają jeden obok drugiego, trzymają chusteczki za dwa rogi, na komendę dmuchają w chusteczki, i obserwują która z nich pofrunęła najdalej.
  • zwinięcie chusteczki w kulkę i rzut do kosza.

 

Na koniec naszego dzisiejszego spotkania poproście rodziców, aby wam  przeczytali dowolną,  przez was wybraną książeczkę.

 

Na dzisiaj to wszystko, do następnego spotkania!

Pozdrawiamy panie Beata i Honorata