CZWARTEK 14.05.2020 - MATERIAŁY GRUPA V
Dzień IV 14.05 CZWARTEK
Witajcie kochane dzieci, dzisiaj kolejny zestaw zabaw! Co przygotowałyśmy dla was zobaczcie sami.
Pozdrawiamy, pani Beata i pani Honorata.
- ZABAWY MATEMATYCZNE
Potrzebne będą: kartoniki z cyferkami, a pod cyferkami tyle kropek ile wskazuje cyfra (np. na kartoniku cyfra 1 i pod nią jedna kropka, cyfra 2 i pod nią dwie kropki, itd.), kartoników max. 10, różne książki w ilości do 10 sztuk.
1.Dziecko przygotowuje książki i układa je przed sobą np. na dywanie.
- Rodzic prosi, aby je przeliczyło i podało wynik końcowy.
- Niech przeliczy książki na różne sposoby, np. od prawej strony do lewej, i odwrotnie od lewej do prawej, w różnym ułożeniu, np. w gromadce, w rzędzie, szeregu.
- Za każdym razem niech podaje wynik końcowy.
- Zadajemy dziecku pytanie, czy wynik się zmienia, jeśli książki są inaczej ułożone?
2.Dziecko układa książki jedna obok drugiej (w szeregu)
- przelicza je, ale używając liczebników porządkowych (np. pierwsza książka, druga książka itd.), i od razu pod każdą z nich układa odpowiedni kartonik, pod pierwszą kartonik z cyfrą 1, pod drugą kartonik z cyfrą 2, itd.
3.Rodzic zadaje dziecku pytania, np.:
- podaj mi trzecią książkę, podaj mi szóstą książkę itd.
- książka o ….. (konkretnej bajce, narysowanym na okładce obrazku, wielkości, np. największa) która jest z kolei?
- przy każdym poleceniu dziecko wskazuje odpowiedni kartonik i liczy na nim umieszczone kropki
4.Zabawa na spostrzegawczość
- dziecko odwraca się tyłem do rodzica i książek
- rodzic odkłada jedną, dowolnie wybraną książkę
- dziecko siada przodem , wskazuje której książki brakuje, określa jej położenie używając liczebników porządkowych, np. brakuje pierwszej książki, dziesiątej książki. Piątej książki, itd.
- ZABAWY MUZYCZNO-RYTMICZNE
„W chusteczkowej krainie” – zabawy z chusteczką (chusteczka higieniczna)
1.Dziecko zajmuje dowolne miejsce w pokoju
2.Zabawa z muzyką dowolną (propozycja do wykorzystania w czasie zabawy: „Mam chusteczkę haftowaną” , link: https://www.youtube.com/watch?v=Wug8EPjIChY
albo inny dowolny utwór):
- rytmiczny marsz w miejscu
- marsz – kilka kroków do przodu, następnie do tyłu,
- podskoki obunóż
- stanie w rozkroku – wykonywaniu ruchu głową – raz w lewo, raz w prawo
- na raz klaśnięcie nad głową, na dwa opuszczenie rąk wzdłuż tułowia
Jeżeli zabawy z piosenką sprawiają dziecku trudność, może je wykonać w swoim tempie
3.Zabawy oddechowe:
- dziecko siada na dywanie, trzyma chusteczkę za dwa rogi ( rozdzieloną na jak najcieńsze warstwy), nabiera powietrze nosem i dmucha ustami tak, aby chusteczka się unosiła, powtórzenie zabawy, ale dziecko trzyma chusteczkę za jeden róg
- dziecko maszeruje przy muzyce po pokoju, na przerwę, dmucha na chusteczkę tak, aby uniosła się w powietrze do góry i jak najdłużej nie opadła na ziemię
- zabawa „chusteczkowe auta” – chusteczka leży na podłodze, dziecko dmucha pod chusteczkę tak , aby „auto-chusteczka” przesunęło się do przodu
- konkurs chusteczkowy – dziecko i rodzic lub też inni domownicy siadają jeden obok drugiego, trzymają chusteczki za dwa rogi, na komendę dmuchają w chusteczki, i obserwują która z nich pofrunęła najdalej.
- zwinięcie chusteczki w kulkę i rzut do kosza.
Na koniec naszego dzisiejszego spotkania poproście rodziców, aby wam przeczytali dowolną, przez was wybraną książeczkę.
Na dzisiaj to wszystko, do następnego spotkania!
Pozdrawiamy panie Beata i Honorata