CZWARTEK 16.04.2020 - MATERIAŁY GRUPA II
16.04.2020 – Malowane wiosenne kwiaty
1. Zabawa „Ene, due, rabe”
Dziecko i rodzice siedzą naprzeciwko siebie. Najpierw rodzic wylicza za pomocą rymowanki (wskazuje na kolejne osoby):
Ene, due, rabe,
połknął bociek żabę.
Żaba – Tadeusza.
W brzuchu mu się rusza.
Osoba wskazana na końcu rymowankiwydaje dźwięk kojarzący się z wiosną, a pozostałe osoby słuchają i odgadują, co to jest, np.: kum,kum – żaba, kle, kle – bocian, kapu-kap – wiosenny deszcz, ćwir, ćwir – wróble, ku-ku – kukułka, fiju,fiju – skowronek, szsz – wietrzyk, itp.
2. Karta pracy, cz. 2, nr 27 https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_kp_4_2/mobile/index.html#p=29
Dziecko:
- Rysuje po szarych liniach rysunków krokusów
- Koloruje jeden z nich na fioletowo
- ogląda zdjęcia innych kwiatów kwitnących wiosną
3.Zabawa ćwicząca spostrzeganie – „Ence-pence”.
Do tej zabawy potrzebny nam będzie mały przedmiot, np.: guzik, piórko, moneta.
Siadamy w parach. Dziecko, z rękami schowanymi za plecami, ukrywa mały przedmiotw jednej dłoni. Mówi do osoby z pary: Ence-pence, w której ręce? i pokazuje zaciśnięte pięści. Druga osoba lekkim klepnięciem wskazuje dłoń, w której jest ukryty przedmiot. Jeśli trafi – zamieniają sięrolami, a jeśli nie – zgaduje ponownie.