CZWARTEK 16.04.2020 - MATERIAŁY GRUPA VI

Opublikowano: 2020-04-15 20:27, Numer artykułu: 24979 , Autor: E.Jagodzińska

Witajcie w kolejnym dniu naszej pracy. Gorąco Was pozdrawiamy!

 

p. Gosia i p. Ania

 

Zajęcie 1.

Słuchanie piosenki  „Maszeruje wiosna” połączone z  ćwiczeniami ortofonicznymi– Wiosenne odgłosy.

  • Słuchanie piosenki  „Maszeruje wiosna”

https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

       • Zapoznanie z tekstem piosenki, połączone z prezentowaniem  obrazka przedstawiającego zmiany zachodzące w przyrodzie wiosną ( karty pracy s 42 i 43)

Piosenka „MASZERUJE WIOSNA”

1.Tam daleko gdzie wysoka sosna maszeruje drogą mała wiosna.                                                                              

Ma spódniczkę mini, sznurowane butki i jeden warkoczyk krótki.  

 Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło lecą i świergoczą głośno i wesoło.                                               

Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

2.Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu małą torebeczkę                                                                 

chętnie żuje gumę i robi balony a z nich każdy jest zielony.

                                                                  

  Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło lecą i świergoczą głośno i wesoło.                                           

Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat gdy go w górę wznosi zielenieje świat !        

 3.Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas każda trawka chce być już zielona.                                                       

gdybyś zapomniała inną drogą poszła zima by została mroźna.

 Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło lecą i świergoczą głośno i wesoło.                                                       

Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

• Zadawanie pytań związanych z obrazkiem
− Jakie zmiany zachodzą w przyrodzie, kiedy nadchodzi wiosna?
− Jak nazywają się ptaki, które wracają do nas z dalekich stron?
− Co rośnie na łące, kiedy wiosną mocniej przygrzeje słońce?                                                                                      

• Ćwiczenie ortofoniczne – Wiosenne odgłosy – dziecko naśladuje usłyszane odgłosy żaby, bociana, pszczoły i kukułki

https://www.youtube.com/watch?v=wbCGlhqzrrU

https://www.youtube.com/watch?v=QsLHO0heH7Y

https://www.youtube.com/watch?v=C2Vx6IdeDtw

https://www.youtube.com/watch?v=3-VM2mJQZGg

• Nauka pierwszej zwrotki piosenki na zasadzie echa muzycznego. Próby nucenia melodii piosenki na sylabach: la, ba, wio.

Dla chętnych Karta pracy s. 42-43

 

Zajęcie 2

 Szukamy oznak wiosny – słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego „Oznaki wiosny”.

• Wprowadzenie do tematu- rozwiązanie zagadki I. Fabiszewskiej, która wyjaśni dziecku, o jakiej porze roku będą rozmawiały

Bociany z podróży wracają, wokół kwiaty rozkwitają. Motyle pojawiły się na łące, ale dni nie są jeszcze gorące. (wiosna)                                                                                                                 .

• Słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego‘ Oznaki wiosny”.

– Wstawajcie, śpiochy! – budził dziadek Olka i Adę. – Mamy już wiosnę! Od dzisiaj mamy tyle samo dnia co nocy, a od jutra dzień będzie coraz dłuższy, a noc coraz krótsza... Aż do wakacji!          
– Wiosna, a spać się chce! Jestem senny – wiosenny!
– Nie marudź, wstawaj szybko, a nie pożałujesz! I ty Ada, też!
– A mogę dośnić do końca moją bajeczkę?
– Dobrze, daję wam piętnaście minut na obudzenie i wyjście z łóżka!
Po piętnastu minutach dzieci były na nogach, myły buzie i ręce w umywalce, czyściły zęby.
– Ubierajcie się, wychodzimy!
– A co będziemy robić? – spytała Ada.
– Wyruszamy na poszukiwanie wiosny!
– A jak wygląda wiosna? – spytała Ada.
– Za chwilę ją zobaczysz!
Ada wyobraziła sobie wiosnę jako panią w zielonej sukni, z wiankiem na głowie, niosącą koszyk pełen kwiatów. Olek rozglądał się, szukając zwiastunów wiosny.
– Ja tu widzę tylko zimę! Wszędzie śnieg, drzewa są gołe, bez liści, gdzie tu wiosna?
– Tak myślisz? Rozejrzyj się, patrz uważnie, to zobaczysz wiosnę!
Nagle Ada się zatrzymała.
– O, jakie ładne, białe kwiatki! Wyrastają ze śniegu!
– To przebiśniegi! Widzisz, Olku, Ada pierwsza zauważyła wiosnę !
– O, a tam takie fioletowe kwitną! Ale ich dużo!
– To są przylaszczki! Dwa punkty dla Ady!
Ada, dumna, rozglądała się wszędzie.
– O, jeż wyłazi spod gałęzi!
– Obudził się ze snu zimowego!
– O, bazie rosną na wierzbie!
– Brawo, Olku, to też oznaki wiosny!
Na polu, między płatami topniejącego śniegu, zieleniło się coś jak trawa.
– O zielone rośnie! – zawołał Olek.
– To wschodzi ozimina – zboże zasiane jesienią, które przezimowało na polu!
– O, lecą jaskółki!
– Brawo! Jedna jaskółka nie czyni wiosny, ale całe stadko – tak! – powiedział dziadek.
– Jedna jaskółka mogła przezimować w norce u kreta, razem z Calineczką! – stwierdziła Ada.
– Wiosną niedźwiedzie budzą się z zimowego snu, wychodzą głodne ze swojej gawry i szukają tłustych małych dziewczynek do jedzenia! – zażartował Olek.
– Ale mnie nie zje, bo powiem, że jestem niesmaczna! – powiedziała Ada, ale na wszelki wypadek rozglądała się dookoła.
– Ada, nie słuchaj go, tu nie ma niedźwiedzi! Co najwyżej mogły się obudzić borsuki i chomiki!
– Ale one nie jedzą dzieci? – upewniła się Ada.
– Z tego co wiem, to nie! – uśmiechnął się dziadek.
Dzieci usłyszały głośny dźwięk dochodzący znad podmokłych łąk.
– Co tak hałasuje? – zdziwił się Olek.
– To żuraw! Jego klangor niesie się na wiele kilometrów!
– Żurawie przyleciały?
– Już miesiąc temu! Zawsze przylatują, zanim zacznie się wiosna!
– O, bociany, bociany, bociany – zawołała Ada.
Wysoko na niebie krążyły bociany. Wracały do swoich gniazd.
– No, to już możemy być pewni, że wiosna nadeszła! – powiedział dziadek.

• Rozmowa na temat opowiadania- dziecko odpowiada na pytanie: Jakie oznaki wiosny widzieli Olek i Ada na wiosennym spacerze z dziadkiem?

Dla chętnych Karty pracy s. 40-41