PIĄTEK 03.04.2020 - MATERIAŁY GRUPA IV

Opublikowano: 2020-04-03 16:24, Numer artykułu: 24051 , Autor: E.Jagodzińska

„Przepis na marcową pogodę”-zajęcia matematyczne-3.04.20r

Witajcie drogie dzieci!

Dziś zapraszamy Was do zabaw matematycznych oraz do wykonania kalendarza pogody.

Pozdrawiamy serdecznie!

p.Basia i p.Danka

 

1.Przygotowanie przepisu na marcową zupę. Liczenie składników wchodzących w skład potrawy.

-Przygotowujemy :kartoniki, na których są przedstawione różne symbole składników pogody:(słońce, słońce za chmurami, krople deszczu, płatki śniegu, płatki śniegu z deszczem,pioruny,wiatr,tęcza,mgła,deszcz ze śniegiem i piorun)-wybieramy ilustracje z załączników zjawiska atmosferyczne cz.1 i zjawiska atmosferyczne cz.2 i wycinamy –razem powinno ich być 10.

Załączniki: zjawiska atmosferyczne cz.1 i zjawiska atmosferyczne cz.2

-Dziecko wycina też garnek-załącznik garnek

(Wykorzystywaliśmy te symbole podczas zajęć 1.04)

-Kładziemy na dywanie wycięty z papieru garnek i rozkładamy dookoła wycięte symbole składników pogody. Rodzic proponuje dziecku przygotowanie przepisu na marcową zupę.Dziecko kolejno podaje składniki ,to znaczy podaje nazwę i liczbę poszczególnych składników (do 10).Następnie bierze odpowiedni symbol i umieszcza na sylwecie garnka. Kiedy wszystko co jest potrzebne (10 składników) znajdzie się w garnku, dziecko wstaje. Naśladując prawą ręką ruch mieszania zupy łyżką-miesza zupę. Następnie dziecko kładzie się na brzuchu (przed nim leży sylweta garnka) i mocno dmucha na garnek z jego zawartością.

Te kartoniki z symbolami pogody, które zsuną się z sylwety garnka ,są już miękkie. Dziecko może przeliczyć ile jest miękkich elementów. Jeśli w garnku zostały jeszcze składniki niedogotowane ,dziecko ponownie miesza zupę, kładzie się na brzuchu i dmucha. Dalej zabawa toczy się według tych samych zasad, aż do momentu, gdy wszystkie składniki w zupie będą miękkie ,czyli zdmuchnięte.

 

2.Wykonanie zadań z kart pracy cz.4 str.31 i 32

(Narysuj tyle elementów, ile wskazuje liczba. Połącz pętle z odpowiednimi liczbami.)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_kp_6_4/mobile/index.html#p=33

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_kp_6_4/mobile/index.html#p=34

 

3.Zapoznanie z kalendarzem pogody. Rozmowa na temat kalendarza pogody.

-Rodzic utrwala z dzieckiem znajomości pór roku(wiosna,lato,jesień, zima)- zadaje pytania:

Jaka to pora roku ,kiedy spadają liście z drzew? Kiedy opalamy się i bawimy na plaży? Kiedy pada śnieg i możemy lepić bałwana? Kiedy kwitną kwiaty, przylatują ptaki z ciepłych krajów?

-Utrwalenie znajomości nazw miesięcy.(Wspólnie głośno powtarzamy nazwy kolejno lub dziecko mówi  nazwy samodzielnie )

-Utrwalenie znajomości nazw dni tygodnia (jak wyżej)

 

4.Zaprojektowanie własnego kalendarza pogody.

-Rozmowa rodzica z dzieckiem na temat, co powinno znaleźć się w takim kalendarzu.(nazwy miesięcy,nazwy dni tygodnia, obrazki elementów pogody, które można zaobserwować)

 

-Zaprojektowanie kalendarza pogody.

Potrzebne: kartka dla dziecka, kredki

Rodzic dzieli kartkę na siedem części. Kolejne części odpowiadają poszczególnym dniom tygodnia. Rodzic (lub dziecko, jak potrafi) oznacza rubryki-wpisuje nazwy dni tygodnia. Dziecko będzie rysować elementy pogody

(słońce, słońce za chmurką, chmurkę, deszcz, śnieg, pochylone drzewa-wiatr, tęczę, burzę ) w każdym dniu przez cały tydzień. (od dziś-czyli od piątku)

Celowo zaczynamy od piątku, gdyż dzieci mechanicznie uczą się na pamięć(wymienić dni tygodnia od poniedziałku jest im łatwo, ale od innego dnia sprawia im trudność).

-Oznaczanie pogody w kalendarzu:

Poniżej przedstawiamy wzór kalendarza pogody (propozycja).Kalendarz można przytwierdzić magnesem na lodówce i wtedy łatwiej będzie wypełniać go systematycznie.

 

                   KALENDARZ POGODY-KWIECIEŃ

piątek

sobota

niedziela

poniedziałek

wtorek

środa

czwartek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                  Miłej zabawy!!!