PIĄTEK 10.04.2020 - MATERIAŁY GRUPA II

Opublikowano: 2020-04-09 21:35, Numer artykułu: 24669 , Autor: E.Jagodzińska

Grupa II  -10.04.2020 rok

                         Zdrowych, spokojnych, pełnych optymizmu i radości  Świąt
                         w gronie najbliższych i kochających osób.
                                                                              życzy p. Iwona i p. Aneta



1. Rozwiązywanie zagadki B. Szelągowskiej Koszyczek.
Rodzic  recytuje zagadkę i prosi dziecko o podanie rozwiązania.
To w nim leżą na serwetce
jajka malowane,
a pośrodku, obok chlebka,
spoczywa baranek. (koszyk wielkanocny)

Prezentowanie koszyczka wielkanocnego, jego zawartości i wyjaśnianie jego symboliki.
 Dziecko nazywa znajdujące się w nim przedmioty. Rodzic wyjaśnia ich symbolikę.
Chleb symbolizuje ciało Chrystusa. Wkładamy go do koszyczka, aby zapewnić sobie dobrobyt i pomyślność.
Jajka są symbolem nowego, rodzącego się życia.
Wędlina jest symbolem dostatku, bogactwa i dobrobytu.
Sól i pieprz symbolizują oczyszczenie, prostotę i prawdę.
Baranek jest symbolem Chrystusa – Baranka Bożego, który zwyciężył śmierć. Wkładana do koszyczka figurka baranka jest zazwyczaj wykonana z cukru, czekolady lub chleba.
   Chrzan jest oznaką ludzkiej siły, którą chcemy mieć przez cały rok

    https://www.youtube.com/watch?v=84MQP7KNC2g

2. Masażyk Pisanka.

Dziecko w parze z rodzicem lub rodzeństwem. Jedno z nich (pisanka) siada na dywanie w siadzie skrzyżnym, drugie siada za nim, w siadzie rozkrocznym, i na plecach  rysuje wzory zgodnie z poleceniami. paski poziome, paski pionowe, kropki, kratkę itp. Przy powtórzeniu zabawy  zamieniamy się miejscami.

Karty pracy ( dla chętnych) str. 31

- ozdabianie rysunków jajek tak samo jak wyglądają rysunki pisanek