PIĄTEK 10.04.2020 - MATERIAŁY GRUPA II
Grupa II -10.04.2020 rok
Zdrowych, spokojnych, pełnych optymizmu i radości Świąt
w gronie najbliższych i kochających osób.
życzy p. Iwona i p. Aneta
1. Rozwiązywanie zagadki B. Szelągowskiej Koszyczek.
Rodzic recytuje zagadkę i prosi dziecko o podanie rozwiązania.
To w nim leżą na serwetce
jajka malowane,
a pośrodku, obok chlebka,
spoczywa baranek. (koszyk wielkanocny)
Prezentowanie koszyczka wielkanocnego, jego zawartości i wyjaśnianie jego symboliki.
Dziecko nazywa znajdujące się w nim przedmioty. Rodzic wyjaśnia ich symbolikę.
Chleb symbolizuje ciało Chrystusa. Wkładamy go do koszyczka, aby zapewnić sobie dobrobyt i pomyślność.
Jajka są symbolem nowego, rodzącego się życia.
Wędlina jest symbolem dostatku, bogactwa i dobrobytu.
Sól i pieprz symbolizują oczyszczenie, prostotę i prawdę.
Baranek jest symbolem Chrystusa – Baranka Bożego, który zwyciężył śmierć. Wkładana do koszyczka figurka baranka jest zazwyczaj wykonana z cukru, czekolady lub chleba.
Chrzan jest oznaką ludzkiej siły, którą chcemy mieć przez cały rok
https://www.youtube.com/watch?v=84MQP7KNC2g
2. Masażyk Pisanka.
Dziecko w parze z rodzicem lub rodzeństwem. Jedno z nich (pisanka) siada na dywanie w siadzie skrzyżnym, drugie siada za nim, w siadzie rozkrocznym, i na plecach rysuje wzory zgodnie z poleceniami. paski poziome, paski pionowe, kropki, kratkę itp. Przy powtórzeniu zabawy zamieniamy się miejscami.
Karty pracy ( dla chętnych) str. 31
- ozdabianie rysunków jajek tak samo jak wyglądają rysunki pisanek