PIĄTEK 15.05.2020 - MATERIAŁY GRUPA V

Opublikowano: 2020-05-14 23:52, Numer artykułu: 27294 , Autor: E.Jagodzińska

Dzień V  15.05 PIĄTEK

Kochane Pszczółki, kolejny tydzień już za nami. Dzisiaj postaramy się podsumować wiedzę o książkach, bajkach, wierszach. Zapraszamy do zabawy!

  1. Na początek przypomnijcie sobie wiersz i piosenkę z tego tygodnia. Pamiętacie je jeszcze?

Wiersz miał tytuł „Skarga książki”

- na co skarżyła się książka, czego oczekiwała od użytkowników?

         Piosenka „Poczytaj mi mamo”

          - link do piosenki  https://www.youtube.com/watch?v=dpI1tJxJ1XQ

 

  1. A teraz konkurs pt. „Jaka to bajka? Jaki to wiersz?

- jest w formie prezentacji (załącznik nr 1)

- Jaka to bajka? – należy podać tytuły przedstawionych bajek

- Jaki to wiersz? – każdy kolejny slajd odsłania fragment  ilustracji przedstawiającej wiersz, należy podać tytuł wiersza, może pamiętacie kto ten wiersz napisał?

 

  1. Zabawa dydaktyczna „Czy to prawda, czy też nie?”

Dziecko otrzymuje tabliczki (karteczki) z narysowanymi buźkami: wesołą (podnosi ją, gdy zdanie jest prawdziwe, dotyczy prawidłowego zachowania się ), smutną (podnosi ją, gdy zdanie jest nieprawdziwe, odnosi się do złego traktowania książki):

- Ładna i czysta okładka książki
- Poplamione kartki,
- Pozaginane rogi,
- Książkę oglądamy brudnymi rękoma
- Gdy jemy obiad oglądamy książkę
- Rzucam książką o podłogę
- Książkę odkładam na półkę
- Gdy chcemy kupić książkę idziemy do apteki.
- Gdy chcemy wypożyczyć książkę, idziemy do biblioteki.
- Książka ma wiele stron, które są z papieru.
- Nie oglądamy książek, jeśli nie umyjemy rąk.
- Żeby zaznaczyć miejsce, w którym czytamy, zaginamy róg kartki

 

  1. Zabawa „Kto to zgubił?” – rodzic przygotowuje przedmioty kojarzące się z konkretną bajką, a dziecko przyporządkowuje je do odpowiedniej postaci z bajki, wiersza (np. okulary, pantofelek, koszyczek, kaczuszkę, jabłko, itp.)

 

  1. Zabawa „Gdzie ukrył się…?” (np. smok, Jaś i Małgosia, pan Hilary, księżniczka, itp.)

      - rodzic chowa książkę z bajkami, przygotowuje kartki ze strzałkami, rozkłada je w dowolnych miejscach domu, na końcu  trasy umieszcza książkę.

      - dziecko porusza się zgodnie ze wskazaniami strzałek

      - kończy, gdy odnajdzie schowaną książkę

      - nagroda to wysłuchanie bajeczki z odnalezionej książki

  1. Zagadki słowno-obrazkowe  (ilustracje w załączniku  nr 2)

 

  • Jej czerwony płaszczyk widać już z daleka. Gdy przez las idzie, wilk już na nią czeka (Czerwony Kapturek)
  • Tego chłopca i dziewczynkę z bajki pamiętacie. Sprytem wiedźmę przechytrzyli w piernikowej chacie  (Jaś i Małgosia)
  • Jak inne zwierzęta cztery łapy ma, lecz tylko na tylnych buty ma dwa. Choć czasem mruczy, to myszy nie goni, kapelusz ma na swej skroni  (Kot w butach)
  • W łupince orzecha wygodnie spała, w pyłku kwiatowym co dzień się kąpała. A choć najmniejszą dziewczynką była, od dużych kłopotów się nie ochroniła    (Calineczka)
  • Był bajkowym pajacykiem co miał ludzki głos, lecz gdy głosem tym nakłamał rósł mu nos   (Pinokio)

(ZAŁĄCZNIK  NR 2 -  ILUSTRACJE DO ZAGADEK)

 

  1. Na koniec naszych przygód z książką zadanie do wykonania: labirynty, należy znaleźć drogę królewny, krasnoludka oraz Jasia i Małgosi.

(ZAŁĄCZNIK NR 3 – LABIRYNTY)

 

 

TO BY BYŁO NA TYLE. DO ZOBACZENIA, DO KOLEJNEGO SPOTAKANIA

POZDRAWIAMY, PANI BEATA I PANI HONORATA. PA!