PONIEDZIAŁEK 11.05.2020 - MATERIAŁY GRUPA V
Dzień I 11.05 poniedziałek
Witamy w poniedziałek podczas kolejnych wspólnych zabaw. W tym tygodniu będziemy poznawać świat książek, które są naszymi najlepszymi przyjaciółmi i o których nie powinniśmy zapominać. Na pewno w Waszych domach macie mnóstwo ciekawych książek! Życzymy Wam miłego dnia!
Pani Beata i pani Honorata
Temat przewodni: „Książka moim przyjacielem”
- Słuchanie wiersza pt. „Skarga książki” Jana Huszcza
Jestem książką z dużej szafy.
Wszyscy mówią, żem ciekawa,
więc mnie ciągle ktoś pożycza,
lecz nie cieszy mnie ta sława.
Miałam papier bielusieńki,
ślady na nim Florka ręki.
Pozaginał Jaś mi rogi,
Julek na mnie kładł pierogi.
Krzyś ze swym zwyczajem zgodnie,
trzymał mnie aż trzy tygodnie.
Narysował na okładce
Staś diabełka, małpkę w klatce.
Anka, Władka siostra mała,
ta mi kartki dwie wyrwała.
Cóż mi z tego, żem ciekawa,
dłużej żyć tak nie potrafię.
Nie będziecie mnie szanować,
to się na klucz zamknę w szafie.
Rozmowa nt. przeczytanego wiersza:
- o kim jest wiersz?
- dlaczego książka nie cieszyła się, że jest czytana?
(można dziecku przeczytać jeszcze raz odpowiedni fragment wiersza)
- co takiego zrobiły dzieci, które ją czytały?
- dlaczego książka chce się zamknąć w szafie?
- czy potrafisz powiedzieć, dlaczego powinniśmy szanować książki?
- a jak możemy to zrobić?
Spróbujcie wraz z rodzicami ułożyć własny regulamin jak szanować książki.
Spiszcie swoje zasady na arkuszu papieru i umieście je w widocznym miejscu obok swojej półeczki z książkami.
Możecie skorzystać z już ułożonego takiego regulaminu.
REGULAMIN POSZANOWANIA KSIĄŻEK:
- Myj ręce przed czytaniem.
- Nie zginaj rogów kartek.
- Używaj zakładki.
- Nie wyrywaj kartek z książki.
- Nie pisz i nie rysuj w książce.
- Nie czytaj przy jedzeniu.
- Nie śliń palców przy odwracaniu kartek.
- Obłóż książkę w papier lub folię.
- Napraw ją gdy się rozkleja.
- Nie czytaj przy słabym świetle.
- Podczas czytania siedź prosto i swobodnie.
- Nie zginaj cienkiej książki w rulon.
A dla utrwalenia wiadomości zachęcamy do obejrzenia krótkiego filmu pt. „Zasady korzystania z książek”
https://www.youtube.com/watch?v=BehV1UbZXaE
- Propozycja zestawu zabaw i ćwiczeń gimnastycznych na ten dzień albo i na cały tydzień
Potrzebne będą krzesła lub jakiekolwiek stołki, taborety
1. Zabawa orientacyjno – porządkowa - ,,Wiewiórka w dziupli”.
Dziecko ostrożnie i cicho biega między krzesłami(drzewami). Na zawołanie chowa się do najbliższej dziupli (siada na krześle).
2. Ćwiczenie zeskoku – wiewiórka zgubiła się w lesie, aby znaleźć drogę wchodzi na drzewo (dz. staje na krześle), rozgląda się dookoła. Kiedy znajduje drogę, zeskakuje z krzesła z nogami złączonymi.
3. Czworakowanie - ,,szukamy orzeszka” – wiewiórka szuka orzeszka wokół swojego drzewa. Dziecko obchodzi krzesełko na czworakach dookoła raz w jedną, raz w drugą stronę.
4. Ćwiczenie mięśni grzbietu - Wiewiórka przechodzi pod krzesełkiem – przechodzi pod korzeniami.
5. Ćwiczenie tułowia – skręty ,,Wiewiórka drapie się po głowie”. Siad skrzyżny, dziecko ujmuje rękami stopę jednej nogi i próbują dotknąć nią czoła – zmiana nogi.
6. Ćwiczenie mięśni brzucha - ,,Wiewiórka wygrzewa się na słońcu”. Leżenie na plecach, nogi oparte o krzesełko. Na sygnał dziecko próbuje dotknąć rękami palców stóp.
7. Ćwiczenie mięśni stóp - ,,Wiewiórka łapie gałązkę”. W siadzie podpartym dziecko palcami stóp obejmuje nogi krzesełka.
8. Ćwiczenie uspokajające – dziecko siedzi bądź leży i słucha bajki, którą czyta mu rodzic.
Na dzisiaj to tyle. Do jutra Pszczółeczki! Pa!