PONIEDZIAŁEK 11.05.2020 - MATERIAŁY GRUPA VI
Witamy Rodziców i Was kochane dzieci po weekendzie w kolejnym tygodniu naszych wspólnych zmagań.
Zapraszamy!
p. Gosia
1. Dom – rozmowa inspirowana wierszem I. R. Salach " Dom"
• Wysłuchanie wiersza
Wiele wiosek, wiele miast rozrzuconych w Polsce jest.
Takich małych, takich wielkich bardzo pięknych miejsc.
Czy mieszkanie masz w Warszawie, czy też domem twoim wioska,
wszyscy dobrze o tym wiedzą, że to właśnie nasza Polska.
Każde dziecko bardzo kocha zamieszkania swego miejsce:
domy, sklepy, parki, szkoły i ulice – te najmniejsze.
Marzę, aby kraj swój poznać od Bałtyku aż do Tatr,
a gdy zwiedzę Polskę całą, to do domu wrócę.
• Rozmowa na temat wiersza:
-Jakie miejscowości leżą w Polsce?
Co najczęściej znajduje się w miejscowościach zamieszkania?
Gdzie najchętniej wracamy, gdy skończymy zwiedzać swój kraj?
• Poznawanie nazw regionów w Polsce oraz nazwy swojej miejscowości.
Dzieci pokazują, gdzie na mapie Polski ( załącznik 1) znajduje się miejscowość, w której mieszkają, oraz jaki obszar stanowi region, w którym ta miejscowość leży. Dzieci powtarzają nazwy miejscowości i regionu, dzielą je na sylaby, wyróżniają głoski w nagłosie. Dowiadują się, że miejsce ich zamieszkania to dla nich tak zwana mała ojczyzna.
2. Praca plastyczna- wykonanie herbu Bydgoszczy
HERB- jest to charakterystyczny znak miasta Bydgoszcz ma w herbie bramę miejską z trzema spiczasto zakończonymi basztami, podniesioną bronę i wpółotwarte wrota. Dawno temu, starzy ludzie opowiadali, że w Bydgoszczy wszystkie trzy bramy były stale zamknięte i strzeżone. Różni kupcy, rycerze, goście omijali miasto, uważając je za nieprzyjazne — skoro bramy były zawarte.
|
Oglądanie herbu Bydgoszczy- zwrócenie uwagi na to, z jakich elementów składa się herb ( załącznik 2)
Pokolorowanie konturów herbu wg podanego wzoru ( załącznik 3)
Miłej pracy!
Pliki do pobrania: