PONIEDZIAŁEK 27.04.2020 - MATERIAŁY GRUPA VI

Opublikowano: 2020-04-26 22:45, Numer artykułu: 25953 , Autor: E.Jagodzińska

1.Rozmowa na temat mieszkańców wiejskiego podwórka inspirowane obrazkiem.

Wyszukiwanie w książkach i czasopismach obrazków lub zdjęć przedstawiających zwierzęta z wiejskiego podwórka. Dzieci  podają ich nazwy, wyróżniają w nazwach pierwszą głoskę, dzielą nazwy na głoski . Inspiracją do rozmowy może być także poniższy filmik

https://www.youtube.com/watch?v=5cT69xkHVh8

 

 • Zabawa w zielone.  Dzieci  pokazują kolor zielony na swoim ubraniu na ubraniu rodziców.  W następnej kolejności dzieci poszukują koloru zielonego w domu, np. wśród zabawek.

• Poznawanie roli barwy ochronnej w życiu zwierząt

- Jak myślicie, dlaczego żabka ma kolor zielony? Jakie znacie jeszcze inne zwierzęta w kolorze zielonym? Co by było, gdyby żabka miała kolor czerwony? Pokazanie zdjęć  zwierząt, które barwą i wzorem na ciele upodobniły się do środowiska, w którym żyją (np. pasikonika, kameleona, rzekotki drzewnej). Barwa ochronna ma na celu upodobnienie się zwierząt do środowiska, w jakim żyją. Czasem jest jedyną obroną przed wrogami. Pasikonik, mieszkaniec traw, jest cały zielony. Podobnie jak rzekotka drzewna, która żyje wśród liści. Gąsienicy zielony kolor pozwala z powodzeniem ukryć się na powierzchni liścia. Niedźwiedź polarny ma przez cały rok białą sierść. Wszystko, co go otacza, a więc śnieg i lód, jest także białe. Mistrzem kamuflażu jest gekon liścioogonowy, który ukrywa się przed drapieżnikami np. w Parku Narodowym na Madagaskarze.

 

 2.” W magicznym, zielonym świecie” – praca plastyczna.

Potrzebne będą: zielona farba, pędzelek, kartka.

• Rozwiązywanie zagadki I. Fabiszewskiej.                                                                                                             


Taki kolor mają liście,
taki kolor trawa ma.
Taki kolor ma też światło,
gdy po pasach idę ja.          

 

O jakim kolorze była zagadka? Proponujemy dzieciom wykonanie pracy na temat: W magicznym, zielonym świecie. Każdy namalowany na kartce element musi mieć kolor zielony.

Dla chętnych Karty pracy s. 76,77 i 78

 


Pliki do pobrania: