ŚRODA 01.04.2020 - MATERIAŁY GRUPA IV
„Pokaż, pokaż, marcu, co tam mieszasz w garncu”- słuchanie wiersza E. Stadtmüller – zajęcia z edukacji polonistycznej (1.04.20r)-gr. IV
Drogie dzieci!
Dziś zapraszamy Was do rozmowy na temat marcowej pogody .
1.Rodzic czyta głośno dziecku treść wiersza:
– Pokaż, pokaż, marcu,co tam mieszasz w garncu.
– Mieszam śniegi, mieszam deszcze,więc na świecie zimno jeszcze.
Szarobure dni, a wiosenka śpi.
-Pokaż, pokaż marcu, co tam mieszasz w garncu.
-Chociaż chłodno jest na razie, już na wierzbach kwitną bazie,
słońce uśmiech śle. Wiosno pospiesz się!
-Pokaż, pokaż marcu, co tam mieszasz w garncu.
-Już dokoła pachnie wiosną, a mnie w garnce kwiatki rosną
oraz kiełki zbóż, kwiecień już tuż,tuż.
2.Rodzic zadaje pytania dziecku związane z wierszem:
Jaki teraz mamy miesiąc?Jaki miesiąc skończył się wczoraj?
Jaką mamy pogodę?
Co marzec mieszał w garncu? Po czym można poznać ,że nadchodzi wiosna?
Dziecko swobodnie odpowiada na zadane pytania. Staramy się zwracać uwagę na wypowiadanie się całymi zdaniami.
3.Wykonanie zadania z karty pracy „W marcu jak w garncu”(załącznik 1)
-Pokoloruj tylko te garnki, które zawierają wyrazy potrzebne do napisania zdania z ramki.
-Przeczytaj je wspólnie z rodzicem i spróbuj wyjaśnić znaczenie tego przysłowia.
4.”Marcowy garniec”-praca z ilustracjami.
Dziecko wycina emblematy charakteryzujące marcową pogodę i zjawiska jej towarzyszące i nakleja je na garnek (osobny załącznik).Wyjaśnia rodzicowi ,co oznaczają poszczególne emblematy.
(załącznik garnek oraz zjawiska atmosferyczne ).
Pliki do pobrania: