ŚRODA 01.04.2020 - MATERIAŁY GRUPA IV

Opublikowano: 2020-03-31 21:25, Numer artykułu: 23863 , Autor: E.Jagodzińska

„Pokaż, pokaż, marcu, co tam mieszasz w garncu”- słuchanie wiersza E. Stadtmüller – zajęcia z edukacji polonistycznej (1.04.20r)-gr. IV

Drogie dzieci!

Dziś zapraszamy Was do rozmowy na temat marcowej pogody .

 

1.Rodzic czyta głośno dziecku treść wiersza:

 

– Pokaż, pokaż, marcu,co tam mieszasz w garncu.

– Mieszam śniegi, mieszam deszcze,więc na świecie zimno jeszcze.

Szarobure dni, a wiosenka śpi.

-Pokaż, pokaż marcu, co tam mieszasz w garncu.

-Chociaż chłodno jest na razie, już na wierzbach kwitną bazie,

słońce uśmiech śle. Wiosno pospiesz się!

-Pokaż, pokaż marcu, co tam mieszasz w garncu.

-Już dokoła pachnie wiosną, a mnie w garnce kwiatki rosną

oraz kiełki zbóż, kwiecień już tuż,tuż.

 

2.Rodzic zadaje pytania dziecku związane z wierszem:

Jaki teraz mamy miesiąc?Jaki miesiąc skończył się wczoraj?

Jaką  mamy pogodę?

Co marzec mieszał w garncu? Po czym można poznać ,że nadchodzi wiosna?

Dziecko swobodnie odpowiada na zadane pytania. Staramy się zwracać uwagę na wypowiadanie się całymi zdaniami.

 

3.Wykonanie zadania z karty pracy „W marcu jak w garncu”(załącznik 1)

-Pokoloruj tylko te garnki, które zawierają wyrazy potrzebne do napisania zdania z ramki.

-Przeczytaj je wspólnie z rodzicem i spróbuj wyjaśnić znaczenie tego przysłowia.

4.”Marcowy garniec”-praca z ilustracjami.

Dziecko wycina emblematy charakteryzujące marcową pogodę i zjawiska jej towarzyszące i nakleja je na garnek (osobny załącznik).Wyjaśnia rodzicowi ,co oznaczają poszczególne emblematy.

(załącznik garnek oraz zjawiska atmosferyczne ).