ŚRODA 15.04.2020 - MATERIAŁY GRUPA V
Dzień II 15.04
Hej tam Pszczółki! Zapraszamy na kolejny dzień wspólnych zabaw.
Pani Beata i Honorata
- Słuchanie piosenki pt. „Na podwórku koło bramy”
(Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=vFf1UYE_gRU )
Na podwórku koło bramy wiodą spory cztery mamy.
Każda woła, że jej dziecię najładniejsze jest na świecie.
Mówi krowa: cielątko!
Mówi owca: jagniątko!
Mówi świnka: prosiątko!
A kobyłka: źrebiątko!
Oj tak tak, oj tak tak, oj tak!
Lecz tymczasem dziatek czwórka już wymknęła się z podwórka
I na łące sobie hasa w lewo, w prawo, hej hopsasa!
Podskakuje cielątko, a tuż przy nim jagniątko
Podryguje prosiaczek, biega w kółko źrebaczek
Oj hop hop, oj hop hop, oj hop!
Podskakuje cielątko, a tuż przy nim jagniątko
Podryguje prosiaczek, biega w kółko źrebaczek
Oj hop hop, oj hop hop, oj hop!
A z pobliskiej biegł zagrody hałaśliwy kundel młody
I ogonem raźnie machał, poszczekując: hau-hau, hau-hau!
Oj, umyka cielątko
Oj, umyka jagniątko
Oj, umyka źrebaczek
A na końcu prosiaczek
Hyc hyc hyc, hyc do mamy, hyc!
Pytania do piosenki:
1) Kto się spotkał na podwórku koło bramy?
2) Jakie dzieci wychwalały cztery mamy? (krowa…, świnka…, owca…, kobyłka…)
3) Dokąd wymknęły się zwierzątka?
4) Kto wystraszył zwierzątka?
Zabawy do piosenki:
- rodzic z dzieckiem wyklaskuje melodię piosenki
- próba nucenia piosenki tzw. murmurando
- wspólne z rodzicami śpiewanie fragmentów piosenki
- Prezentacja pt. „Zwierzęta i ich dzieci”
(załącznik nr 1)
- rozmowa po prezentacji w celu utrwalenia nazw zwierząt i ich dzieci
- zabawa po obejrzeniu prezentacji:
„Jastrząb, kura i kurczaczek”
Należy wyznaczyć miejsce, które będzie „kurnikiem” (np. rozłożony kocyk, czy położona poduszka na podłodze, itp.). Rodzic – kura (jeśli będzie to tata to oczywiście kogut), dziecko kurczaczek chodzą sobie po pokoju, na hasło wypowiedziane przez rodzica „Uwaga- jastrząb” rodzic/kura/kogut wraz z dzieckiem/kurczaczkiem szybko chowa się w „kurniku”, czyli siadają na kocyku, poduszce. Zabawę można powtórzyć kilka razy.
Karty pracy na dziś:
Karta pracy cz. 4 str. 8 – kolorowanie tak samo puzzli ze zdjęciami zwierząt i ich dzieci
Karta pracy cz.4 str. 9 – odszukiwanie śladów zwierząt
Link do kart pracy:
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=10
A w wolnej chwili można obejrzeć film pt „Szukam mamy”
Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=E5bWIQo182c
Dziękujemy za wspólnie spędzony czas!
Pliki do pobrania: