ŚRODA 15.04.2020 - MATERIAŁY GRUPA VI

Opublikowano: 2020-04-14 21:05, Numer artykułu: 24889 , Autor: E.Jagodzińska

Witamy Was misiaczki i zapraszamy do zabawy. Dzisiaj będzie pracowity dzień!

 

p. Gosia i p. Ania

 

Zajęcie 1.

Tajemnice ziemi – zabawy badawcze inspirowane wierszem B. Formy pt.” Nasze kwiaty”.

 

• Słuchanie wiersza B. Formy „Nasze kwiaty”

W przedszkolnych salach kwiaty zadbane, przez dzieci i panią wyhodowane.
Paprocie mają przepiękne liście – odcienie zieleni głębokie, soczyste.
Dumne anturium o dużych liściach, obok azalia, naprawdę prześliczna.
Pachnąca gardenia, fiołki chabrowe, małe kaktusy – jak ludki bajkowe.
Bluszcze krzaczaste, aloes gruby, papirus, palma to powód do chluby.
Miękką flanelą liście czyścimy, aby oddychać mogły rośliny.
Zawsze na wiosnę je przesadzamy, do nowej ziemi ostrożnie wkładamy.
A gdy szkodniki liście zjadają, specjalnym płynem je panie pryskają.
Kiedy słoneczko mocno przygrzewa, stoją w ogrodzie, gdzie ptaszek im śpiewa.
Bardzo to lubią i rosną wspaniale, barwy ich wtedy są doskonałe.

 

 • Rozmowa na temat wiersza. Zdjęcia kwiatów, których nazwy wystąpiły w wierszu: paproci, anturium, azalii, gardenii, fiołka, kaktusa, bluszcza, aloesu, papirusa, palmy( załącznik 1)

-jakie kwiaty dzieci hodowały w sali?- dzieci wymieniają nazwy poszczególnych kwiatów i wybierają odpowiednie zdjęcie. Opisują charakterystyczne cechy kwiatów.

 -w jaki sposób dzieci pielęgnowały kwiaty?

-dlaczego na wiosnę dzieci przesadzały kwiaty?

-czy wszystkie kwiaty lubią taką samą ziemię?

 

 • Poznawanie właściwości ziemi.                                                                         

Potrzebna będzie ziemia do kwiatów doniczkowych, średnioziarnisty lub gruboziarnisty piasek, plastikowe łyżki jednorazowe, nieduże plastikowe pojemniki ,plastikowy kubeczek – do odmierzania wody, konewka z wodą, małe doniczki do kwiatów (z podstawkami), plastikowe tacki, lupy, szkła powiększające, różnego rodzaju sitka, słoiki (przezroczyste) – najlepiej takie, aby swobodnie na nich opierały się sitka. Na stole ustawiamy tacki z ziemią  oraz piaskiem. Dzieci: − wykorzystując lupy i szkła powiększające, badają i opisują kolor ziemi i piasku , dotykają ziemi i piasku (przesiewają przez palce), opisują i porównują wrażenia, − rozpoznają za pomocą dotyku przesypują łyżką ziemię i piasek do plastikowych, niedużych pojemników (koniecznie takiej samej wielkości); liczą, ile łyżek wsypały do poszczególnych pojemników; badają, co ma najmniejszą objętość: ziemia czy piasek  − układają ziemię i piasek na różnego rodzaju sitkach, które wcześniej umieszczają na przezroczystym naczyniu (np. słoiku) – badają przepuszczalność wody, − określają i porównują zapach mokrej ziemi i mokrego piasku, − wsypują suchą ziemię i suchy piasek do małych doniczek z podstawkami; sprawdzają, czy po podlaniu woda przesiąkła i znalazła się na podstawce. Po zakończeniu prac badawczych  zwracamy uwagę na to, aby dzieci bardzo dokładnie umyło ręce.

 

Zajęcie 2

Ćwiczenia gimnastyczne, do których zapraszamy również Rodziców.

Potrzebna będzie piłeczka dla Rodzica oraz dziecka

 

• Toczenie piłki do partnera- jedna osoba z pary leży na brzuchu, trzymając piłkę w dłoniach przed sobą. Druga osoba siedzi na piętach przodem  do partnera  w odległości około 2 metrów . Pierwsza osoba podnosi łokcie nad podłogę i odepchnięciem toczy piłkę do partnera. Następnie zamiana ról.

 

• Podanie piłki bokiem- dziecko i rodzic siedzą z nogami wyprostowanymi, w rozkroku, tyłem do siebie, w odległości około 0,5 metra. Dziecko i rodzic trzymają piłkę w dłoniach. W parach wykonujemy skręt tułowia ( dziecko w prawo, rodzic w lewo) z przekazaniem piłki partnerowi. Następnie wykonują skręt tułowia w przeciwną stronę, z ponownym przekazaniem piłki.

 

• Rzucanie i łapanie piłki-  podrzucanie piłki w górę i łapanie jej.

 

• Toczenie piłki wokół siebie-siedzimy z wyprostowanymi i złączonymi nogami  i  toczymy piłkę po podłodze wokół bioder i wyprostowanych nóg. Po wykonaniu trzech okrążeń piłki w jedną stronę należy wykonać następne trzy okrążenia w stronę przeciwną.

 

 • Utrzymywanie piłki na podudziach-leżymy na plecach z nogami ugiętymi, uniesionymi nad podłogę. Na ustawionych poziomo podudziach kładziemy piłkę i staramy się jak najdłużej utrzymać piłkę na nogach.

 

 • Podanie piłki dołem i górą- stoimy tyłem do siebie w rozkroku, w odległości około 0,5 metra. Jedna osoba trzyma w dłoniach piłkę i przekazuje ją do rąk partnera górą ( ręce uniesione), a następnie wykonujemy skłon tułowia w przód i przekazujemy piłkę  dołem, między nogami.

 

• Podskoki z piłką trzymaną między kolanami-stojąc  z piłką trzymaną między kolanami podskokami


Pliki do pobrania: