ŚRODA 29.04.2020 - MATERIAŁY GRUPA VI
1.Słuchanie piosenki pt.”Dziadek fajną farmę miał”
https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ
Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo,
Kurki na niej hodował, ijaijaoooo,
Kurki koko tu i koko tam,
Ko tu, ko tam, ciągle tylko koko,
Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo.
Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo
Krówki na niej hodował, ijaijaoooo,
Krówki muu tu i muu tam,
Mu tu, mu tam, ciągle tylko muu.
Kurki koko tu i koko tam,
Ko tu, ko tam, ciągle tylko koko,
Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo.
Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo,
Świnkę na niej hodował, ijaijaoooo,
Świnka chrumchrum tu i chrumchrum tam,
Chrum tu, chrum tam,
ciągle tylko chrum chrum.
Krówki muu tu i muu tam,
Mu tu, mu tam,
ciągle tylko muu.
Kurki koko tu i koko tam,
Ko tu, ko tam,
ciągle tylko koko,
Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo.
Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo
Kaczki na niej hodował, ijaijaoooo,
Kaczki kwakwa tu i kwakwa tam,
Kwa tu, kwa tam,
ciągle tylko kwaaa.
Świnka chrumchrum tu i chrumchrum tam,
Chrum tu, chrum tam,
ciągle tylko chrum.
Krówki muu tu i muu tam,
Mu tu, mu tam,
ciągle tylko muu.
Kurki koko tu i koko tam,
Ko tu, ko tam,
ciągle tylko koko,
Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo.
Rozmowa na temat piosenki
− O jakich zwierzętach jest mowa w kolejnych zwrotkach?
− Jak nazywamy mamę, tatę i dziecko w rodzinach zwierząt przedstawionych w piosence?
- Gdzie zwierzęta były hodowane?
Podczas ponownego słuchania dzieci naśladują odgłosy i poruszanie się zwierząt występujących w piosence.
2. Rozpoznawanie głosów zwierząt z wiejskiego podwórka.
Dzieci nazywają rozpoznane zwierzęta i naśladują ich odgłosy:
https://www.youtube.com/watch?v=5cT69xkHVh8.
Słuchanie wiersza E. Stadtmüller „ Śniadanie”.
Jedźmy na wieś – daję słowo,
że tam można podjeść zdrowo.
Już od rana białą rzeką
wyśmienite płynie mleko.
Płynie do nas wprost od krowy,
serek z niego będzie zdrowy.
Kura chwali się od rana:
– Zniosłam jajko, proszę pana!
Proszę spojrzeć – to nie bajka.
Wprost od kury są te jajka!
Jeszcze tylko kromka chleba
do szczęścia nic nie trzeba.
• Rozmowa na temat wiersza.
Dlaczego autor wiersza zachęca do wyjazdu na wieś?
Czym chwaliła się kura?
Jakie jeszcze inne zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku?
• Określanie znaczenia zwierząt dla człowieka, rozmowa, po co ludzie hodują zwierzęta (np.: kury, gęsi, kaczki, konie)?
• Rozpoznawanie pochodzenia wybranych produktów i sposobów ich wykorzystania -umieszczamy na stoliku kłębek wełny, jajko, opakowanie po mleku, piórko, pędzel oraz zdjęcia: krowy, konia, owcy, kury, gęsi ( załącznik 1). Prosimy, aby dzieci połączyły w pary produkty ze zdjęciami zwierząt, od których pochodzą.
Dla chętnych Karty pracy s. 79, 80 i 81.
Pliki do pobrania: