WTOREK 05.05.2020 - MATERIAŁY GRUPA I

Opublikowano: 2020-05-04 21:38, Numer artykułu: 26519 , Autor: E.Jagodzińska

5.05.2020r –Przyroda w mieście

1. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Lusterko dla dziecka.

Rodzic demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.

•Kolory flagi – N. podaje kolory flagi. Gdy mówi biały – dzieci unoszą język do góry, w stronę nosa, gdy mówi czerwony – język opuszczają na dolną wargę.

•Chorągiewki – tak jak chorągiewki poruszają się na wietrze, tak dzieci poruszają językiem po górnej wardze, od jednego kącika ust do drugiego.

•Lech, Czech, Rus jadą na koniach – dzieci naśladują osobno stukot kopyt koni każdego z bohaterów legendy. Przyklejają szeroko ułożony język do podniebienia i odbijają go, jednocześnie ściągając wargi w dziobek i rozciągając szeroko.

•Orzeł – dzieci wysuwają język do przodu, unosząc jego czubek do góry, i poruszają nim na boki, tak jak orzeł swymi skrzydłami.

•Wędrówka po Polsce – przy szeroko otwartej jamie ustnej

2. Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki „Motylek” (sł. i muz. B. Forma).

1. Motylek, motylek fruwa nad łąką,

przez chwilę rozmawia z piękną biedronką.

Ref.: Wietrzyk wesołą piosenkę gra:

tralalalala, tralalala.

2. Na skrzydłach motyla mienią się wzory,

do tańca zaprasza mrówki i pszczoły.

Ref.: Wietrzyk wesołą…

3. Motylek, motylek na listku siada,

kołysze się, bo to świetna zabawa.

Ref.: Wietrzyk wesołą…

• Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

− Gdzie latał motylek?

− Z kim rozmawiał motylek?

− Co mieniło się na skrzydłach motyla?

− Kogo motylek zapraszał do tańca?

− Jakie zabawy najbardziej lubią motyle?

− A w co wy najbardziej lubicie się bawić na świeżym powietrzu?

3. Do wydruku karta H.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-aplus-wyp.pdf

Dziecko:

− Koloruje rysunek motyla fruwającego nad łąką, kwiaty i trawę,

−dorysowuje słońce, chmury, inne elementy wybrane przez siebie.

4. Karta pracy cz. 2 str. 41

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-aplus-kp-cz2.pdf

Dziecko:

− rysuje po ramce wybranego przez siebie zdjęcia,

− rysuje budynki po śladach.


Pliki do pobrania: