WTOREK 05.05.2020 - MATERIAŁY GRUPA III
Witajcie. :)
W tym tygodniu porozmawiamy sobie o naszym mieście i nie tylko.
- Zaczynamy od wysłuchania piosenki pt. „Najpiękniejsze miejsce świata”
- Piosenka do pobrania https://we.tl/t-TJuzPGRKTG
- Proszę wejść na link i pobrać zawartość.
- Następnie otwieramy folder Olek i Ada BB+ CD2
- Numer piosenki 12
Tekst piosenki:
1)Są na całym świecie miasteczek tysiące
i są też wioseczki jak z bajeczki.
Tutaj bloki różne, biurowce, wieżowce,
Tam domki, łąki, pola, rzeczki.
Ref. : A ja mieszkam właśnie tu, tutaj tulę się do snu,
Tutaj swoje mam radość i troski.
Każde drzewo tutaj znam, każdą drogę tu i tam.
To jest mój kawałek Polski.
Najpiękniejsze miejsce świata,
w prawo, w lewo, w tył i w przód!
Taki to mój mały cud!
2)Słychać tu tramwaje i gwar na chodnikach.
Gdzieś indziej, jak gdaczą sobie kurki.
W jednym miejscu na śmiechy, a drugim muzyka,
a w trzecim cicho płyną chmurki.
Ref.: A ja mieszkam…
3)Ktoś pokochał morze lub dom nad jeziorem.
Ktoś góry, gdzie czystej wody zdroje.
Ktoś pokochał ciszę i gwiazdy wieczorem.
Ja także kocham miejsce moje.
Ref.: A ja mieszkam…
Rozmowa nt. piosenki:
- o jakim miejscu jest piosenka?
- jakie ono jest?
- co to znaczy, że mamy „swój kawałek Polski”?
- co jest waszym „kawałkiem Polski”?
Zabawa z piosenką
Potrzebne będą: nagranie piosenki „Najpiękniejsze miejsce świata”, piktogramy (obrazki – wielkości 10x10)) z serduszkami od 1 do 4 (czyli cztery piktogramy)
W rytmie nagrania piosenki dzieci swobodnie się poruszają. Podczas przerwy rodzic unosi do góry dowolny piktogram. Dziecko wykonuje odpowiednie, wcześniej ustalone dla danego obrazka ruchy, np.
piktogram z jednym serduszkiem – klaśnięcie
piktogram z dwoma serduszkami – naprzemiennie klaśnięcie tupnięcie
piktogram z trzema serduszkami – naprzemiennie klaśnięcie, tupnięcie, obrót
piktogram z czterema serduszkami – naprzemiennie klaśnięcie, tupnięcie, obrót, ukłon
ZABAWA KONSTRUKCYJNA:
Przypomnijcie sobie jak wygląda osiedle na którym mieszkacie. Jak wyglądają domy ( czy są to bloki, wieżowce, czy są domki jednorodzinne), ulice, czy są sklepy? Może pamiętacie gdzie jest park, albo plac zabaw? Spróbujcie zbudować miejsce, w którym mieszkacie- wasze osiedle. Możecie budować z klocków, pudełek, kartonów. Posługujcie się określeniami „wysoki, wyższy, najwyższy”, „niski, niższy, najniższy”, ”pomiędzy”, ”wzdłuż”, Wymyślcie nowe kolory dla budynków. Pamiętajcie o drzewach ( możecie je narysować i wyciąć). Nadajcie ulicom nazwy. Możecie ulepić ludziki z plasteliny (albo wyciąć je z papieru”, a po ulicach jeździć małymi samochodzikami. A może uda się wam wymyśleć jakąś historyjkę o tym miejscu? Albo nakręcić krótki filmik animowany? Życzę dobrej zabawy.
I jeszcze Karty pracy na dziś:
- 5-latki – Karty Pracy cz. 4 str. 22 i 23
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=24
Dziękuję za dzisiaj i zapraszam na spotkanie w środę.